Hur har er hästsommar varit?

Innan jag sätter mig och skriver om hästar hit och hästar dit, så är jag lite nyfiken.. hur mycket häst har er sommar inneburit? För mig har det varit lite skralt med hästar, mest för att jag varit hemma och haft hand om sonen medan sambon jobbat hela dagarna, sen åkte vi till södra delarna av landet och sen har vi visserligen hälsar på lite hästar, Hera, Grace, Taurus och Vally samt Lyster och Tärna för att vara exakt. Sonen har ridit på ett par av dem, medan jag själv fått avstå pga foglossning. För jo, jag ska ha barn snart igen, så just nu vaggar jag som en anka fram och tillbaka, och är ärligt talat rätt så glad att slippa sitta och rida flera hästar om dagen och mocka en massa och leda runt hästar mellan stall och hagar.. Jag säger bara oj, så skönt att inte vara tvungen att göra sånt!!
Fast jag red och höll igång varje dag till slutet av åttonde månaden när jag fick min son, lite tidigare än beräknat.
Då gick det bra, men det verkar vara värre nu. Vi får se. Kanske att jag får rida lite hos "svärmor" när vi hälsar på, hon rider för fullt varenda dag! Lite kul att äntligen ha "familj" som gillar hästar som jag själv, min egen familj har aldrig varit så mycket för dem, tyvärr, bortsett från mig själv alltså!

Såå.. berätta lite kort om er hästsommar... snälla?



Kommentarer
Postat av: Amanda

Halva sommaren har jag tillbringat på Sjöstjärnans ridläger jobbandes som ledare :) Helt underbart!

2009-08-16 @ 14:31:12
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Katarina

Det har vart massa hästar! Inte lika mycket som när man var yngre och inte jobbade, men medryttarhästen har fått besök minst en gång i veckan i alla fall, så jag ska inte klaga. Var nyligen i England och kollade på tjusiga galopphästar, bilder och lite om resan finns på http://englandsaret.blogg.se - Välkomna in!

2009-08-19 @ 20:35:34
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: Amalia

Hej! Kul att hitta en blogg som enbart handlar om hästar! Min sommar har tyvärr varit väldigt hästfri:( jag slutade rida för ett antal årsen men nu ska jag börja med det igen:) Har iaf fått klappa och gosa med en speciell häst, ett sto. Ska ut till en nyfunnen vänninna nästa vecka och rida hennes islänningar, samt titta på en isis som är till salu=)

Mvh Amalia

2009-08-27 @ 22:28:33
URL: http://viperladysalsa.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hela min sommar har varit hästar för vi har fått en ny fölunge som vi håller på att pyssla med lite. Jag har ridit min häst men sen blev han halt så jag har bara tömkört honom. men jag har ridit min mammas häst i hoppning och jag tävlar även honom i hoppning =)

2009-08-30 @ 09:49:26
URL: http://emeliesvensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0